close
تعليم

قصة الملبوسة

القصة اللي هحكيهالكم حقيقية وحصلت في دبي من سنة تقريبا.. واحد متجوز وحده اوكرانيا.. هو بيحمل الجنسية الاوكرانيا لكنه عربي الاصل.. المهم الشخص ده ممكن نقول عليه ان اسمه الوهمي ” طلال ” وزوجته الاوكرانيا ” نيكول ” انا هحكي القصة بلسان طلال…
طلال بيقول انا كان كنت بحب نيكول حب جنون واتجوزتها حسب الشريعة الاسلامية بورق رسمي وعشنا مع بعض في شقة في دبي..
نيكول كانت بنت جميلة جدا وحبي ليها كان حب جنون…
اول ايام ليا مع نيكول في اوضه واحده بدأت أشوف حاجات غريبة جدا في نيكول! في يوم كنا نايمين مع بعض في الاوضة وده كان في اول اسبوع جواز.. صحيت من النوم على منظر بسببه قلبي كان هيقف! شفت نيكول واقفه على السرير وكانت رافعه هدومها يعني كان نص جسمها التحتاني مكشوف! وكانت بتبص للسقف! كان جسمها متخشب وبتبص للسقف! اول ما شفت المنظر ده قومت منفوض من مكاني وفضلت اكلم في نيكول لكنها مكانتش بتتكلم! كانت في عالم تاني جسمها معايا لكن عقلها مش موجود معايا! فضلت انا اقرا قران .. وهي فضلت ع الحالة دي دقائق وبعدها بكل هدوء رجعت وغطت نفسها بالغطه ونامت! …
تاني يوم الصبح قلت ل نيكول على اللي حصل امبارح وهي مكانتش فاكره اي حاجة من اللي حصلت.. حتى انها استغربت وقالت:

قلت لنفسي جايز كانت بتحلم ومش فاكره حاجة من الحلم.. ماهتمتش باللي حصل وكملنا يومنا انا ونيكول.. وجه الليل ونمنا وكنت ناسي اللي حصل .. نمت وصحيت على صوت حد بيئن بصوت هادي ومخيف جدا! فتحت عيني والاوضة كانت مضلمة.. مديت ايدي ع السرير اشوف نيكول جنبي .. اكتشفت ان نيكول مش نايمه جنبي! ولعت الاباجورة اللي جانبي عشان اشوف بنورها الخيف اللي صدمني! نيكول كانت فوق الدولاب واخده وضعية القطط في قعدتها وشعرها منكوش! منظرها كان زي المناظر اللي بنشوفها ف افلام الرعب! انا حرفيا كنت مخضوض من اللي شايفه ومصدوم.. مش عارف اتصرف.. لكن حاولت اسيطر ع خوفي ورحت ناحيتها ومديت ايدي بهدوء وكنت خايف احسن انها تعمل اي رد فعل مش محسوب وتخليني اخاف زيادة! لكن هي معملتش اي رد فعل.. مسكت ايديها ونزلتها براحة من ع الدولاب وراحت هي ع السرير وفردت البطانية ونامت بكل هدوء! اللي بيحصل مش مفهوم ومرعب جدا وعشان كده مبقتش انام معاها في الاوضة.. لما كان يجي الليل كنت بكره اللحظة دي لان عارف اللي هيحصل.. فقررت وقلتلها:

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
– نيكول مش هنام معاكي هنام هنا في الصالة وانتي اقفلي باب الاوضة عليكي لان مش مستعد ان قلبي يقف من الحركات الغريبة اللي بتعمليها… مرة الاقي انك فوق السرير.. ومرة فوق الدولاب.. معرفش المرة الجاية هلاقيكي فين!..
الموضوع بدا يبقى مرعب جدا بعد كده وبدأت تصرفتها تبقى غريبة جدا! في يوم جالي صديقي للشقة يباركلي على الزواج.. اول ما نيكول شافته وهي متعرفوش ولا عمرها شافته .. بدات تتجنن وتصرخ وتقول:

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

– مستحيل اعمل كده هو انا مجنونة!
قلت لنفسي جايز كانت بتحلم ومش فاكره حاجة من الحلم.. ماهتمتش باللي حصل وكملنا يومنا انا ونيكول.. وجه الليل ونمنا وكنت ناسي اللي حصل .. نمت وصحيت على صوت حد بيئن بصوت هادي ومخيف جدا! فتحت عيني والاوضة كانت مضلمة.. مديت ايدي ع السرير اشوف نيكول جنبي .. اكتشفت ان نيكول مش نايمه جنبي! ولعت الاباجورة اللي جانبي عشان اشوف بنورها الخيف اللي صدمني! نيكول كانت فوق الدولاب واخده وضعية القطط في قعدتها وشعرها منكوش! منظرها كان زي المناظر اللي بنشوفها ف افلام الرعب! انا حرفيا كنت مخضوض من اللي شايفه ومصدوم.. مش عارف اتصرف.. لكن حاولت اسيطر ع خوفي ورحت ناحيتها ومديت ايدي بهدوء وكنت خايف احسن انها تعمل اي رد فعل مش محسوب وتخليني اخاف زيادة! لكن هي معملتش اي رد فعل.. مسكت ايديها ونزلتها براحة من ع الدولاب وراحت هي ع السرير وفردت البطانية ونامت بكل هدوء! اللي بيحصل مش مفهوم ومرعب جدا وعشان كده مبقتش انام معاها في الاوضة.. لما كان يجي الليل كنت بكره اللحظة دي لان عارف اللي هيحصل.. فقررت وقلتلها:

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
– نيكول مش هنام معاكي هنام هنا في الصالة وانتي اقفلي باب الاوضة عليكي لان مش مستعد ان قلبي يقف من الحركات الغريبة اللي بتعمليها… مرة الاقي انك فوق السرير.. ومرة فوق الدولاب.. معرفش المرة الجاية هلاقيكي فين!..
الموضوع بدا يبقى مرعب جدا بعد كده وبدأت تصرفتها تبقى غريبة جدا! في يوم جالي صديقي للشقة يباركلي على الزواج.. اول ما نيكول شافته وهي متعرفوش ولا عمرها شافته .. بدات تتجنن وتصرخ وتقول:

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

– طلعو بره ده شيطان.. اخرج بره يا ملعون انت شيطان!
كانت بتقول الكلام ده لصديقي وكنت ف وضع مخجل جدا ومكسوف من اللي نيكول عملته ف صديقي.. اعتذرت منه ع اللي حصلت وقلتله يمشي… مشي صاحبي وكلمت نيكول وحاولت افهم منها ليه عملت كده.. مردتش عليها وسابتني ودخلت الاوضة! انا مستحيل اسيب الموضوع كده لازم افهم هي بتعمل كده ليه وايه اللي صابها.. بدات ابحث على النت واشوف حالات شبه حالة نيكول.. لقيت بلاوي.. وعرفت ان ده تلبس من جن.. والملبوسين بيتصرفوا بطريقة مش طبيعية بسبب الجن اللي مسيطر عليهم.. وعرفت ان ممكن الجن ف النهاية يوصل المتلبس بالجن انه يقتل اقرب الناس ليه او انه يقتل نفسه! اترعبت من اللي قريته وقررت ان لازم اوديها لشيخ يعالجها.. بس انا عارف نيكول مستحيل تروح معايا.. فقلت اروح لاصحابها وهما يقنعوها.. لما رحت لهم وحكت لهم ان نيكول بتتصرف بطريقة غريبه وانا ممسوسة بجن وعايزكم تقنعوها انها تيجي معايا لشيخ يرقيها ويعالجها قبل ما تعمل ف نفسها حاجة.. اصحابها قالوا اننا مش شايفين ف نيكول اي تصرفات غريية .. انا قلتلهم انا شفت بلاوي.. قالو اصحابها ملناش دعوة طلعنا من الحوار ده لان نيكول مش هتقتنع وهي مش بتؤمن بالحاجات دي!…

1 2الصفحة التالية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى